Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Kejsarsnitt

Publicerad 2013-04-29 10:45:10 i Allmänt,

Jag kommer i september genomgå ett kejsarsnitt. En "normal" födsel är inte ens en tanke.

Det är lite skrämmande men så är det med alla födslar. Jag är medveten om att det finns risker som infektioner och blodproppar och att det tar längre tid att läka men det är ändå vad jag ska ha.
För barnet är det inte så stor skillnad, det viktigaste är att man har koll gällande andningen då det ofta finns fostervatten kvar i lungorna.

Men jag kommer skriva mer om kejsarsnitt as we go. Men just nu vet jag att det är så lillkillen kommer födas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela