Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Ingen bra dag

Publicerad 2013-12-25 11:18:00 i Allmänt,

Oftast skriver man om de glada stunderna, ögonblicken fyllda med glädje. Men allt är inte solsken och regnbågar med en bebis särskilt inte idag. Jag får ju just nu dra det tyngre lasset med Loke och det visste vi om att det skulle bli jag innan han föddes och just idag blir allt för mycket.

Kenny har jobbat ett par nätter i rad nu och det är några nätter till innan han är ledig en liten stund. Så jag får hela nätterna själv med Loke, dagarna är det jag som tar Loke då Kenny behöver sova, när Kenny är vaken behöver han ta det lugnt och slappna av innan jobbet så då tar jag Loke. Kenny hjälper självfallet till när han är vaken men det brukar ändå alltid sluta med att jag har Loke. Jag brukar kunna få ihop till 1 timma med tid bara för mig. Tid som jag kan använda för mig och vad gör jag då? Jo, hushållssysslor. Disken, städning och annat som också behövs göras. Det händer att jag stter mig vid min dator och spelar lte för att slappna av men om det finns disk och annat som behövs göras kan jag inte slappna av förrän den är gjord.

Men tillbaka till varför just idag inte är en bra dag. Jag vaknar upp med hemsk smärta i korsryggen, ena handleden kan jag inte lägga någon vikt på utan att det stinger till i hela kroppen och jag har sovit länge men är ändå helt slut. Ser till så Loke får frukost då han är vaken minsann och en ny blöja. Vanligtvis brukar han somna om en 30min i alla fall så jag får chansen att vakna men inte idag. Vi leker lite och lyssnar på musik och sen blir Loke övertrött. Han vill inte somna fast han är så trött (jag har fortfarande inte ätit någonting än) hur mycket han än vaggas och sjungss för. Så det blir till att släpa ut vagnen, ta fram allt skräp och alla sopor som ska kastas som blockerar vagnen. Av med däckskydd, på med kläder för mig och Loke och ut i regnet. Loke somnar inte utan ligger i vagnen och skriker med nappen i munnen medan jag kastar sopor. Vi fortsätter gå i regnet och Loke somnar tillslut. Hela promenaden gråter jag för att jag är så trött, har så ont och behöver äta någonting. Kommer hem och Loke sover en stund till så jag får skriva av mig. Tajming han har.... börjar närma mig klar med att skriva ochh nu vaknar han med ett illvrål. Kan inte väcka kenny än då han ska jobba inatt, har inte ätit än.... ingen bra dag hitills. Nu har jag gnällt av mig och är på lite bättre hunlr, hopas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela