Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Förlossningen

Publicerad 2013-09-13 21:44:39 i Allmänt,

Planerat kejsarsnitt fredagen den 13 september. Vi kom till förlossningen vid 6.30 imorse och jag skrevs in. Bytte om till den supersnygga skjortan och fick även näringsdropp så jag ej skulle vara hungrig eller törstig. Inte direkt en frukost jag är van vid men den fick duga. 

07.30 rullas jag upp mot operationssalen. Väl inne så träffar jag en massa läkare, sjuksköterskor och barnmorskor. Narkosläkaren lägger ryggbedövningen och de sätter kateter (vanligtvis sätts den tidigare men jag bad om att den skulle sättas efter jag fått ryggmärgsbedövningen). De testade så bedövningen tagit ordentligt så de sedan kunde påbörja operationen. Jag hade ingen känsel från toppen av magen och neråt, jag hade däremot fortfarande förmågan att kunna röra på tårna på min vänstra fot :)

8.12 startade operationen, 8.14 var Loke född och 8.32 hade de sytt ihop mig igen och jag rullades mot uppvaket.

Efter 2 timmar på uppvaket rullades jag till BB och här är jag fortfarande :) 
Kenny har åkt hem för natten och kommer tillbaka imorgon igen. Loke sover och kräks upp en del fostervatten i sömnen så jag ska byta hans tröja snart då han inte ska ligga i en blöt tröja.

Amningen har inte kommit igång än för Loke har sovit större delen av dagen. Han är en nattbebis så vi får se vad som händer inatt. All personal är underbar och håller koll på mig :)

Jag kan verkligen rekommendera förlossning på Södertälje sjukhus, de har möjligheten att ge en lite extra tid och mer uppmärksamhet vilket känns toppen för mig då jag lätt blir nojjig :)
Nej nu ska jag fokusera på min son och ta det lungt :)



Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-09-13 22:36:36

Nu blev jag alldeles tårögd av att läsa detta! Det är så himla roligt, jag är verkligen glad för er skull! Känner en tjej som jobbar på Södertäljes förlossning också, kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela