Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Vab tips!

Publicerad 2015-04-29 07:58:05 i Allmänt,

Loke har en feber på 39.4 denna morgon. Så här är mina tips för vab med ett febrigt barn:


1. Gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. 

2. Ät vad som helst. Vill barnet ha frysta köttbullar med chokladsås till frukost så kör på det.

3. Lyssna på vad barnet vill. Är sagor och tv det barnet vill kör på det. 

4. Har du också ett barn som inte blir trött vid hög feber utan blir speedy Gonzales är det bara att spänna fast sig och hålla i sig. Med hastigheten ökar även gnäll och gråt. 

5. Även om det kan kännas jobbigt är en promenad väldigt bra. Frisk luft (någorlunda i Stockholm i alla fall) i lungorna och det rensar sinnet en hel del. 


Nu ska jag själv ta hjälp av mina tips med min överenergiska lilla filur. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela