Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Genus

Publicerad 2015-01-12 17:08:19 i Allmänt,

Det är mycket fokus på genus i vårt samhälle idag. Pojkar ska ha rosa och flickor ska få leka med bilar. Klart de ska få det men om en pojke leker med bilar och en tjej har rosa blir det plötsligt fel. Loke har lila kläder och han hade en rosa pyjamas som nu är för liten. 

Även om pojkar ska få leka med dockor så är det fortfarande okej om de vill leka med bilar och samma gäller såklart för tjejer. Jag älskar att klä Loke i färg och jag hoppas han kommer fortsätta med det ju äldre han blir. Kenny brukar klä Loke i de mest udda kombinationer som jag tycker ser hemskt ut men jag glömmer att dess funktion fortfarande är densamma. Varma kläder som han kan röra sig i :)

Blev lite luddigt kanske men så kan det bli. Loke kommer få leka med det mesta och sen får vi se vad hans intressen leder honom. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela