Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Första natten

Publicerad 2013-09-14 04:58:05 i Allmänt,

Inte mycket sömn jag får denna natt, just nu sover Loke men jag är klarvaken och kan verkligen inte somna.

Natten hittills har vart okej, Loke är i väldigt behov av närhet. Han kräks nämligen upp fostervatten som är kvar i lungorna och mår allmänt illa. Så det är ganska förståeligt att han inte äter då han mår illa. Det vet man ju själv hur mycket man vill äta när allt man gör är att kräkas.

Har även fått positiva besked av barnmorskan som jobbar inatt. Det är tydligen väldigt ovanligt att en nysnittad kvinna är uppe och rör sig första dygnet efter operationen. Men jag tar mig upp och ner ur sängen utan större problem, kan gå till badrummet själv, ta mig upp och ner från stolar, allmänt gå runt och stå rakt. Så jag gör framsteg och behöver bara tänka på att ta det lungt och verkligen sätta mig ner när jag behöver. Men ju mer jag rör mig desto bättre :) 

Ska försöka somna om, om 2 timmar kommer de in och kollar till Loke och det kan ju vara bra om jag fått lite sömn. Helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela