Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Sova själv

Publicerad 2014-05-26 07:30:50 i Allmänt,

Idag gjorde jag ett nytt försök att få Loke att somna själv. Konsekvent var ledordet.

Jag bäddade med min onepiece i hand vagn och sen la jag ner honom. Han fick en liten filt och sin napp och sitt lejon Gösta. 40 minuter av gnäll och han drog ut sin napp om och om igen. Jag satte tillbaka nappen och gick inte fram förrän han skrek, gnällde han fick han ligga. Men efter dessa 40 minuter tyckte Loke det var dags att tömma tarmen. Så upp och byta blöja och sen ner i vagnen. Rullade vagnen väldigt lite (målet är att inte ens behöva rulla) och efter 10 minuter sover han. Så idag tog det 50 minuter för honom att somna i sin vagn. Får se hur det går imorgon men jag är nöjd med detta framsteg :)


Jag vet att hade jag plockat upp honom hade han somnat på 5 minuter men nu var det hans tur att lugna sig själv och finna ro att somna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela