Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Topp 5 resa med barn

Publicerad 2015-06-15 08:03:10 i Allmänt,

Det blir några långa bilresor i sommar. Först en till Öland och några dagar senare från östkust till västkust. Då gäller det att vara planerad och ha många planer för Loke som lätt blir rastlös. Här listas min topp 5 när man åker bil med barn.

1. Fingerdockor. Endast fantasin sätter gränser och det kan bli många fantastiska berättelser. 


2. Ett par cd-skivor med barnets favorit låtar. Vem gillar inte lite allsång i bilen?

3. Stanna ofta. Även små filurer behöver sträcka på benen. Kanske plocka med en blomma från vägrenen och dofta på i bilen. 

4. Snuttefilten/godsedjuret. Det är inte ovanligt att barn sover gott i bilen och har man då favoritfilten eller favoritnallen blir resan lugnare.

5. Surfplattan med hörlurar. Jag vet jag vet, barn ska inte använda surfplattor. Men ett kort klipp på 15-20 minuter med bra hörlurar för små öron kan göra underverk. Jag säger inte att barnet ska sitta med surfplattan hela resan med 15-20 minuter kan vara okej tycker jag.



Här sitter min son med sina nya hörlurar för första gången. För mammamaffian därute kan jag meddela att han satt med surfplattan i 5 minuter för att vi skulle kunna testa hörlurarnas passform och hur ljudnivån var. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela