Mamma för första gången

En man, en son, en katt och så lilla jag <3

Skillnader i jobbhelger

Publicerad 2016-04-09 16:10:48 i Allmänt,

Listat lite skillnader på när jag och Knny jobbar. Jag får alltid ta det tyngre lasset och det sliter. 

När jag jobbar: 
- Jag ger Loke frukost och Kenny får sova tills jag ska åka
- Kenny är med Loke hela dagen, jag kommer hem vid 19
- Skulle Loke bråka vid nattningen kan jag avlösa Kenny och ta den striden. 
- Kenny och jag kan se en film på kvällen

När Kenny jobbar: 
- Kenny sover hela dagen 
- Kenny åker till jobbet 
- Jag får aktivera Loke hela dagen utan avlastning. Samtliga måltider, tandborstning, lekar etc.
- Jag tar jobbiga läggningar och nätter med mardrömmar ensam
- Träffar Kenny 30 min på morgonen och 45 på kvällen. 
- Måste vara tyst i lägenheten för att Kennny sover 


Ingen chans till avlastning om jag inte ber om hjälp av familj och vänner. Ingen chans att prata med Kenny för tiden räcker inte till. 

Även om jag är van så stör det mig när folk anser mina och Kennys helger likvärdiga. De är långt ifrån likvärdiga

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag är Elin, 23år. Bor norr om Stockholm med min sambo och vår sån som blir 2 i september. Här kan ni läsa lite om vår vardag och hur den ser ut, små tips om olika saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela